Основни појмовиПутање (линије) су произвољни оквири објеката. Ово поглавље покрива неке појмове терминологијом и како су линије описане у Инксцапе, а затим се објашњава како могу бити креиране стазе, и на крају како путање могу да се мењају.Путање могу бити отворене (имају два краја) или затворене (немају завршетка). Оне такође могу бити спојене (састављене од одвојено отворене и / или затворене путање).
Команда за конверзију је са графичким симболом ![]() Безиерове кривеВећина путања су интерно описане у Инксцапе (и у многим другим програмима за цртање) као низ Безиерових линија. Веома је корисно разумети основне особине Безиерових линија за цртање и манипулацију путање. Безиерове линије дефинисане су са четири тачке, од којих су две крајње тачке или чворишта криве. Друге две су контролне тачке или ручице, свака у пару са неком од крајњих тачака. Контролне тачке су оне код којих почиње линија на једном крају линије и завршава се а одговарајуће контролну тачке су тангенте на криву у крајњим тачкама. Ово омогућава несметано спајање више Безиерових линија да би се формирала путања. ![]() Безиер крива показује крајње тачке (чворови) и контролне тачке (ручке). Две или више Безиерових крива могу се укључити у форму сложенијег пута. Линија где се чвор може бити глатка, означен квадрат (нормалан) или круг (Ауто-глатки чвор). ![]()
Два Безиерове криве спојене преко глатког чвора. Или чвор може бити у углу чвора, такође се назива врх чвор, где се промене у правцу дозвољена нагло. ![]() Два Безиерове криве спојене преко угаоног чвор. Сегмент између два чвора може бити путања или линија. Имајте на уму да не постоје контролне тачаке за линију сегмената. ![]() Два сегмента, једна крива и друге линије. Креирање ПутањеПутање могу бити креиране помоћу Оловка (Freehand), Безиер (Pen), и калиграфија алатке за цртање. Tакође могу бити креиране путем конверзије из правилног облика или текстуалног објекта. По подразумеваној вредности, путање креиран са Оловка и Безиер алатке имају црне линије ширине једног пиксела, док калиграфија алатка ће користити Тренутни стил . Оваква понашања могу се мењати у одговарајућим деловима Инксцапе Подешавања дијалога. (Десним тастером миша кликните на тренутни стил индикатор у алату Контроле да бисте отворили дијалог.) Оловка (или Freehand) алат је можда најлакше алат којим бисте нацртали путању. Једноставно кликните на Вежба1.Креирати нови документ у програму INKSCAPE са следећим параметрима:
2. Сачувати овај документ у датотеку са именом у следећем формату
Пример: GRAFIKA-INKSCAPE34-VII5-Petar Petrovic 3. Користећи алате за цртање нацртати звезду, спиралу и кружницу са својим именом као на слици водећи рачуна о бојама линија и испуне. 4. Користећи алат за конверзију објекта у линију и алат за уређивање објекта помоћу чворова трансформисати овако добијену слику у слику као што следи 5. Сачувати ову датотеку и позвати наставника |